با برگزاری نخستین دوره انتخابات کانون داوران حرفه ای دادگستری کل استان سمنان، اعضاء هیات مدیره مشخص و منصوب شدند

با برگزاری نخستین دوره انتخابات کانون داوران حرفه ای دادگستری کل استان سمنان، اعضاء هیات مدیره مشخص و منصوب شدند

به گزارش خبرگزاری هنر برتر استان سمنانحسین شکوری معاون قضایی و حل اختلاف رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای این نشست با ابراز تبریک و تسلیت در پی شهادت فرمانده غیور و خستگی ناپذیر حماس «یحیی السنوار» گفت: هرچه بیشتر جنایت های رژیم غاصب اسرائیل ادامه پیدا می کند چهره این لکه ننگین عالم برای جهانیان بیشتر آشکار می شود و آرزو داریم خداوند متعال روزهای ظفر و پیروزی مجاهدان مقاومت را بیش از پیش فراهم آورد و اسرائیل پلید از روزگار محو و نابود شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع جلسه گفت: براساس ماده ۱۹ اساس نامه کانون داوران حرفه ای می بایست با برگزاری انتخابات از بین داوران حرفه ای که دارای پروانه بهره برداری هستند هیات مدیره متشکل از؛ ۷ نفر عضو اصلی ۲ نفر عضو علی البدل و ۲ نفر بازرس مشخص و در اجرای ماده ۳۱ نیز ۳ نفر به عنوان اعضای هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی انتخاب شوند.
 
در ادامه جلسه فرآیند اخذ رأی مطابق با اساسنامه و ضوابط ابلاغی به صورت جمعی و مخفی بر روی اوراقی که به تایید هیأت موسس رسیده بود برگزار شد.

شکوری پس از برگزاری انتخابات با قدردانی از حمایت های ارزشمند هیئت موسس افزود: سیاست کلان دستگاه قضایی توسعه روش های حل اختلاف جایگزین رسیدگی قضایی است تا علاوه بر به رسمیت شناختن نهادهای مردمی و توسعه فعالیت نخبگان و صاحب نظران برگزیده علم حقوق که با طی مراحل آزمون های مختلف و دوره های علمی موفق به کسب پروانه داوری شدند مسیر عدالت در ایجاد مصالحه با رویکرد گسترش صلح و سازش در جامعه تسهیل و تسریع یابد.

معاون قضایی و حل اختلاف رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه عنوان کرد: با برگزاری این انتخابات هریک از اعضاء هیئت مدیره به سِمت های تعینی منصوب شدند تا با اجرای مفاد اساسنامه توسعه و اعتبار بخشی به امر داوری به درستی صورت پذیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "با برگزاری نخستین دوره انتخابات کانون داوران حرفه ای دادگستری کل استان سمنان، اعضاء هیات مدیره مشخص و منصوب شدند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "با برگزاری نخستین دوره انتخابات کانون داوران حرفه ای دادگستری کل استان سمنان، اعضاء هیات مدیره مشخص و منصوب شدند"، کلیک کنید.