گذر برف بر ارتفاعات گیلان

گذر برف بر ارتفاعات گیلان

هنر برتر/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش هشت تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر بارندگی رگباری شدید و خیلی شدید به تدریج در ارتفاعات ۱۵۰۰ متر به بالا شاهد بارش برف خواهیم بود.

محمد دادرس در گفت وگو با هنر برتر آسمان گیلان را ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: دیلمان با هشت درجه سانتیگراد و منجیل با ۲۳ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت توده هوای بارشی و سرد در منطقه دانست و افزود: شرایط برای روند کاهش محسوس دما و ابرناکی و مه آلود بودن هوا و وزش باد شدید و بارندگی فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش هشت تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و عنوان کرد: به تدریج در ارتفاعات ۱۵۰۰ متر به بالا بارش برف و رعد و برق و احتمال تگرگ تا اواسط هفته پیش بینی می شود.

دادرس با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی از تقویت سامانه بارشی و سرد خبر داد و اضافه کرد: بارندگی و وزش باد طی دوشنبه لغایت چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها خاطرنشان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و انسداد راه های روستایی در ارتفاعات و دامنه ها و آسیب و تخریب سازه های واقع شده در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها و اصابت صاعقه و.. نیز وجود دارد.

پایان خبر هنر برتر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گذر برف بر ارتفاعات گیلان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گذر برف بر ارتفاعات گیلان"، کلیک کنید.