بالندگی سرود با روزآمد شدن و فناوری جدید صورت می‌گیرد

اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با هنر برتر؛

بالندگی سرود با روزآمد شدن و فناوری جدید صورت می‌گیرد

مهدی اسماعیل زاده سرپرست و مدیر گروه سرود آوای رضوان گفت: سرود هم چون دیگر ژانرها و محتواهای موسیقی می‌تواند به روز شود به صورتی که با فناوری و تکنولوژی جدید آمیخته شود.

مهدی اسماعیل زاده سرپرست و مربی گروه سرود آوای باران از استان گلستان شهرستان گرگان که این روزها برای حضور در بخش نهایی جشنواره سرود فجر در تهران حضور دارند، در گفت‌وگو با خبرگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری هنر برتر گفت: به اعتقاد من اگر سروددر کشور تقویت شود،‌می‌تواند بار فرهنگی کشور را به دوش بکشد.

وی در ادامه افزود: درصورتی که بتوانیم نوجوانان  و جوانان را جذب گروه‌های سرود کنیم، کار فرهنگی بزرگی را انجام داده‌ایم و خوشبختانه سرود خاصیتش این است که به جوانان و نوجوانان سپرده شود و یک نفر نمی‌تواند به تنهایی بار آن را به دوش بکشد و کارها را پیش ببرد بنابراین فشردگی کارها زیاد است و یک تیم همه باید با هم و در کنار هم کارها و مسئولیت‌ها را برعهده بگیرند و این تجربه‌ای برای همه بشود و چه بسا کار تشکیلاتی و گروهی برایشان بسیار پرکاربرد باشد.

اسماعیل زاده اظهار داشت: سرودی که ما الان می‌بینیم و در سطح کشور اجرا می‌شود صرفا نه یک موسیقی و نه یک نمایش است، این را هم باید در نظر داشته باشیم که هنر زبان مشترک همه ما است و موسقی هم چیزی است که هر کسی نه صرفا درایران بلکه هر جایی وقتی موسیقی محله و قوم خود را بشنوند بدون اینکه متن آن را بداند، با آن ارتباط می‌گیرد و این خاصیت سرود است به همین دلیل هم هست که می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد و ما می‌بایست آن را تقویت کنیم.

این سرپرست گروه سرود گلستانی درباره نفوذ تکنولوژی در عرصه سرود گفت: سرود هم چون دیگر ژانرها و محتواها می‌تواند به روز شود ، فناوری و علم جدید با نوازندگی و فعالیت موسیقیایی بهتر آن را پربار و بالنده کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بالندگی سرود با روزآمد شدن و فناوری جدید صورت می‌گیرد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بالندگی سرود با روزآمد شدن و فناوری جدید صورت می‌گیرد"، کلیک کنید.