کاهش 54 درصدی تصادفات فوتی کهگیلویه و بویراحمد طی 8 روز نوروز

کاهش 54 درصدی تصادفات فوتی کهگیلویه و بویراحمد طی 8 روز نوروز

هنر برتر/کهگیلویه و بویراحمد رییس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 54 درصدی تصادفات فوتی طی 8 روز نوروز در این استان خبر داد.

سرهنگ حسن دانا یار در گفت و گو با خبرنگار هنر برتر گفت: تصادفات منجر به فوت ایام نوروز این استان از 24 اسفند 1402 تا روز پنجشنبه دوم فروردین 1403 افزایش جزیی داشتند.

وی اظهار کرد: طی این ایام بیشتر تصادفات استان در محورهای مواصلاتی «یاسوج به اصفهان»، «گچساران به شیراز» و «یاسوج به بابامیدان» رخ داده است.

رییس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشتر تصادفات و حوادث ترافیکی این استان در 30 کیلومتری ورودی شهرها به دلیل خستگی و خواب آلودگی رخ می دهد.

سرهنگ دانایار بیشترین عامل تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد را طی ایام نوروز تخطی از سرعت مطمینه (سرعتی که خودروها باید باتوجه به شرایط جاده و وضعیت جوی هوا داشته باشند)عنوان کرد.

وی تصریح کرد: خودروهای سواری بیشترین عامل دخیل در تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد هستند و 10 درصد عامل دخیل در تصادفات را عابران پیاده به خود اختصاص داده اند.

رییس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به لغزندگی جاده ها از مسافران و گردشگران انتظار می رود با سرعت مطمینه رانندگی کنند، فاصله طولی را رعایت کنند و به جلو توجه داشته باشند.

دانایار بیان کرد: به مسافران و گردشگران روزی توصیه می شود از تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز پرهیز کنند و حتماً کمربند ایمنی را ببندند.

پایان خبر هنر برتر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاهش 54 درصدی تصادفات فوتی کهگیلویه و بویراحمد طی 8 روز نوروز" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاهش 54 درصدی تصادفات فوتی کهگیلویه و بویراحمد طی 8 روز نوروز"، کلیک کنید.