کمبود های ژنتیکی تنوع انسانی تامین می شود

در قالب پروژه ای بلندپروازانه؛

کمبود های ژنتیکی تنوع انسانی تامین می شود

محققان در قالب پروژه ای در صدد تامین کمبود های موجود در تحقیقات ژنتیکی، به ویژه در مورد جمعیت های غیرسفید پوست هستند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری هنر برتر به نقل از مجلۀ نیچر؛ برنامه «همۀ ما» (All of Us) در ایالات متحده، به رهبری موسسه ملی بهداشت این کشور (National Institutes of Health)، با مطالعۀ ژنوم ها و پرونده های سلامتی گروه هایی که از لحاظ تاریخی کمتر در تحقیقات پزشکی نمایندگی شده اند، بر ارتقای مراقبت های بهداشتی برای این گروه ها تمرکز کرده است.

این برنامه که با داده های بیش از 245 هزار ژنوم، بیش از 275 میلیون نشانگر ژنتیکی جدید شناسایی شده اند، از نشانگرهای مربوط به دیابت نوع 2 هستند.

این ابتکار عمل با هدف جبران کمبودهای موجود در تحقیقات ژنتیکی، به ویژه در مورد جمعیت های غیرسفید پوست انجام می شود.

به علاوه، این برنامه با ارایۀ مجموعۀ گسترده و متنوعی از داده ها، یک منبع ارزشمند برای محققان ژنتیک در سراسر جهان خواهد بود.

این برنامه از بیش از 413 هزار شرکت کننده ثبت نام کرده است که 46 درصد آنها از اقلیت های نژادی یا قومی هستند و نزدیک به 250 هزار ژنوم مشترک دارند.

پایگاه داده «همۀ ما» با گنجاندن ژنوم های متنوع و همچنین سوابق سلامت و داده های به دست آمده از فناوری های پوشیدنی، منبعی ارزشمند برای تحقیقات ژنومی خواهد بود.

هدف برنامۀ «همۀ ما» انتشار سالانۀ داده ها و گسترش مستمر مجموعه داده های خود است. این برنامه می کوشد با ترکیب داده های مختلف ژنومی و سلامت، میزان دقت خود برای تشخیص بیماری های مختلف را افزایش دهد.

در حال حاضر محققان می خواهند الگوریتم های خود را با ژنوم های اروپایی آموزش دهند تا تنوع ژنتیکی جمعیت را بهتر منعکس کنند. کوشش های این ابتکار عمل برای بهبود مراقبت های بهداشتی شخصی و رسیدگی به تفاوت های موجود در تحقیقات ژنومی و نتایج مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کمبود های ژنتیکی تنوع انسانی تامین می شود" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کمبود های ژنتیکی تنوع انسانی تامین می شود"، کلیک کنید.