کاهش 50 درصدی آتش سوزی جنگل های ارسباران در سال گذشته

کاهش 50 درصدی آتش سوزی جنگل های ارسباران در سال گذشته

هنر برتر/آذربایجان شرقی معاون منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از کاهش 50 درصدی آتش سوزی در جنگل های ارسباران طی سال گذشته خبر داد.

علی قنبری، دوشنبه 21 خرداد ماه، در پنجمین نشست از سلسله نشست های رسم خدمت گفت: با گرم شدن هوا آتش سوزی یکی از تهدیدات جنگل های ارسباران است، سال 1401، 9 فقره آتش سوزی با 44 هکتار و در سال گذشته 9 فقره آتش سوزی با 22 هکتار در جنگل های ارسباران اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته 5692 اراضی ملی از دست متصرف خلع ید شده و به بیت المال برگشته شده است، افزود: سال گذشته مساحت راضی خلع ید شده 3814 به ارزش 559 میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای محوری دولت سیزدهم نهضت ملی مسکن بود و زمین یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت تمام شده مسکن بود، گفت: در طی سه سال گذشته از اراضی ملی داخل حریم و محدوده ی شهر 1534 هکتار تحویل راه و شهرسازی استان داده شده تا در تامین اراضی مورد نیاز مشکلی به وجود نیاید. 

قنبری افزود: در طول سه سال اخیر برای تامین مسکن روستایی 589 هکتار تحویل بنیاد مسکن داده شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید کرده و در دولت سیزدهم کلید خورد استان آذربایجان شرقی یکی از استان های پیشرو به شمار می رود، گفت: 9 نهالستان استان در 700 هکتار مساحت که متاسفانه علیرغم اینکه ظرفیت تولید بیش از 250 میلیون اصله دارد در سنوات گذشته بنابه دلایلی تولید آن به 3000 اصله رسیده و به طور کامل نتوانستیم از ظرفیت آن استفاده کنیم.

پایان خبر هنر برتر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاهش 50 درصدی آتش سوزی جنگل های ارسباران در سال گذشته" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاهش 50 درصدی آتش سوزی جنگل های ارسباران در سال گذشته"، کلیک کنید.