پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جلال آل احمد در فرهنگسرای فردوس

پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جلال آل احمد در فرهنگسرای فردوس

به گزارش خبرگزاری هنر برتر، گردهمایی «به نام آن که جلال آل قلم بود» با مشارکت انجمن دوستداران سیمین و جلال، به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جلال آل احمد، روز یک شنبه هجدهم شهریور ،۱۴۰۳ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در فرهنگسرای فردوس برگزار خواهد شد.

جلال آل احمد، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی، روز یازدهم آذر ۱۳۰۲ در خانواده ای مذهبی در محلۀ سید نصرالدین تهران به دنیا آمد و در هجدهم شهریور ۱۳۴۸ در سن ۴۶ سالگی در اسالم گیلان بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

آل احمد در طول دوره‌ی حیات خود، با ترجمه ی آثار نویسندگانی همچون آندره ژید، ارنست یونگ، اوژن یونسکو ، داستایوفسکی و معرفی آلبر کامو؛ انشای نثر خاص در آثارش؛ حمایت از شاعرانی هم چون شاملو و نصرت رحمانی و جوانان دیگر؛ معرفی بیشتر شعر نو نیمایی و کمک به گسترش آن؛ ایجاد تشکل‌های ادبی و صنفی، از جمله کانون نویسندگان ایران و ،… نقش بسیار مؤثری در پیشبرد ادبیات معاصر ایفا کرد.

در گردهمایی به یاد «آن که جلال آل قلم بود» که به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت وی برگزار میشود، دکتر محمد بقایی، دکتر غلامرضا خاکی، دکتر مینا عبداللهی، دکتر کنعان کیایی دکتر محسن محبی و محمدحسین دانایی، رئیس انجمن دوستداران سیمین و جلال، به عنوان سخنران حضور خواهند داشت و پیرامون زندگی جلال و تأثیر او بر ادب معاصر سخن خواهند گفت.

انجمن دوستداران سیمین و جلال، یک نهاد غیر دولتی و غیر سیاسی است که سال ۱۳۹۳ به همت تعدادی از بازماندگان خانواده جلال آل احمد تأسیس شده و هدف اصلی آن، بزرگداشت خالقان ادب و هنر ایران است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس، مراجعه کنند. 

۲۴۵۲۴۵

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جلال آل احمد در فرهنگسرای فردوس" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جلال آل احمد در فرهنگسرای فردوس"، کلیک کنید.