ورق استیل طرحدار

ویژگی‌هایی از قبیل ضد خش، ضد فرسایش بودن، انعطاف پذیری بالا، خواص جوش پذیری بالا در طول زمان و در هر نوع شرایط آب و هوایی موجب شده تا از این نوع محصول مرغوب و پرکاربرد صدها طرح و سایز تولید شود. باید گفت استیل طرح دار یا استیل آینه ای با گریدهای مختلفی همچون ورق استیل 310، ۲۰۱، ۳۰۴ و ۴۳۰  و نیز در  طرح های متنوعی مانند خش دار، مات، آینه ای ساده، براق و چرمی رنگی ( طلایی، مسی، آبی و مشکی) و … در بازار عرضه میشوند.

 

در بازار اتصالات و صنایع مختلف معرفی شده است. تمامی این محصولات دارای استانداردهای بین المللی هستند و قابلیت تحمل و توانایی ASTEM A480m، شیمیایی ASTEM A240 و مکانیکی ASTEM A240 را دارند. برای مثال صنعت استیل طرح دار در قیاس با انواع دیگر بیش‌ترین استفاده از آلیاژهای مورد استفاده را دارد و بیش از ۵۰ درصد از استیل های تولید شده را در خود جای داده است.

 

ورق استیل آینه‌ای چیست؟

ورق استیل آینه‌ای از جمله محصولاتی است که از فولاد زنگ نزن ساخته می‌شود. این محصول به دلیل ویژگی‌های مطلوب، از ورق های پرکاربرد در بازار آهن و فولاد است. در ادامه با برخی از ویژگی‌ها و مزایای ورق استیل آینه‌ای آشنا می‌شوید. منبع

 

چرا هزینه استیل طلایی طرح دار بالاست؟

یکی از دلایل اصلی بالا بودن قیمت این نوع محصول در مقابله با سایر محصولات دیگر بالا بودن هزینه های مربوط به شکل گیری و آلیاژ به کار رفته در آن میباشد. قیمت این مدل به علت نوسانات بازار به صورت روزانه تغییر میکند. با توجه به اینکه این مدل غالباً از پایه استیل نگیر یا استیل ۳۰۴ میباشد قیمت آن در قیاس با انواع دیگر بیشتر خواهد بود. در حقیقت جزء گران‌ترین استیل‌ها محسوب میشود.

 

مشخصات استیل طرح دار استمپینگ (طرحدار)

از مهم‌ترین مشخصات بارز استیل طرح دار که میتوان اشاره نمود به طرح های با سطح انعکاس کم یا طرح های منظمی مانند (الماس و راه راه) که به کمک فلزهای خش دار یا عمیق‌تر تولید میشوند. به طور معمول آلیاژ کربن کمی در این صنعت به کار میرود.

 

خواص مقاومت در ورق استیل میرور

مقاومت در برابر سایش، استحکام کششی و در نهایت مقاومت در برابر خوردگی به عنوان ویژگی این مدل در قسمت های مختلف صنعت ساخت و ساز محسوب میگردد. بیشترین ابعاد آن در سایزهای ۴۰*۴۰، ۲۴۴*۱۲۲ ، ۱۲۵*۲۵۰ سانتی متر بوده و به صورت رول در بازار عرضه میگردند. ضخامت آن معمولاً از ۴/. تا ۸/. میل متغیر است.

 

دلایل محبوبیت انواع استیل میرور چیست ؟

بیشترین دلایل محبوبیت این نوع استیل نسبت به دیگر محصولات به دلیل قابلیت ضد زنگ و ضد فرسایش بودن آن است. در واقع برخی از انواع این محصول دارای سطوح مقاومی در برابر هرگونه خراشی میباشند. این محصول همه پسند دندانه‌ها و خراشیدگی‌های قابل مشهود را پنهان میکند و در نهایت سبب کاهش صرفه جویی در وزن آن میشود. حتی  قادر به شکستن پرتوهای نوری میباشد. یک سطح طرح دار یا بافت دار موجب کاهش سطح تماس با عوامل دیگر میگردد. به همین منظور صنعت تولید استیل طرح دار به عنوان یکی از راه کارهای مطمئن برای حل مشکلات مربوط به خراش و زنگ زدگی میباشد.

گریدهای ورق استیل طرحدار

نورد سرد استیل طرح دار معمولاً در گریدهای مختلف همانند ( ۳۰۴/۴۳۰۱/۱ و ۳۶/۴۴۰۱/۱) تولید میشوند، از چنین قابلیت و توانایی برخوردار است که اثرات بصری خارج از هوا که بر روی استیل های بدون طرح دار دیده میشود  و در کمترین زمان ممکن  مهار کند. به علاوه سطوح فشرده و متلاشی شده با نورد یا دستگاه های فشرده سازی کمک شایانی میکند تا هرگونه خط و خشی که بر روی این محصول وجود داشته و آن را بپوشاند. این کار به نوبه خود موجب میگردد که از این نوع پوشش ها برای مناطقی که سطح تماس بالایی با درب های بالابر، پانل ها، پانل های پوششی، روکش های ستون، کیوسک های فروش، پانل های دیواری و غیره استفاده میشوند.

 

کاربرد استیل طرح دار (ورق استیل میرور)

امروزه استیل طرح دار به صورت گوناگونی نقش خود را در زندگی کاری ما به ویژه صنایع مختلف نشان میدهد. به طوری که هر روزه استفاده‌های متنوع و گوناگونی از خود را در اختیار ما برای فعالیت در صنایع مختلف قرار میدهد. طرح های با بافت ضخیم برای کاهش اصطکاک لغزش در برنامه های کاربردی همانند ماشین آلات توزیع انواع مواد غذایی، میز، و ماشین آلات عکاسی به کار گرفته میشوند.

 

با استفاده از این طرح نه تنها موجب اتلاف حرارت نمیشود، بلکه به طور جدی موجبات کاهش دمای سطح پوشش وسایل خانگی ( یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی) که گرما تولید میکنند را فراهم می‌آورد. از آنجایی که این محصول دارای طرح ها، رنگ های متنوع، ابعاد گوناگون و آلیاژ های مختلفی است در نتیجه کاربردهای بسیار وسیعی در زمینه های مختلفی دارد  که بخشی از آنها کاربرد عبارتند از :

 

  • برای پوشش سقف اماکن مذهبی
  • پوشش سقف اماکن دیدنی
  • دیواره های مکان‌های هنری و اماکن عمومی
  • نور و اتصالات
  • صفحه نمایش
  • روکش درب
  • کف‌پوش

در صورت تمایل به دریافت مشاوره جهت لیست قیمت ورق استیل ۳۰۴  و خرید ورق یا رول استیل ۴۳۰ و انواع ورقهای دکوراتیو  میرور و خشدار می‌توانید با مشاوران ما در استیل صدرا در تماس باشید

 

 

چند نکته ی مهم در مورد استیل طرح دار

انتخاب بر اساس طرح

استیل طرح‌دار در طرح‌ها و نقش‌های متنوعی تولید می‌شود که این تنوع، انتخاب را برای خریداران آسان‌تر می‌کند. هنگام انتخاب طرح، به کاربرد نهایی استیل و هماهنگی آن با دکوراسیون محیط توجه داشته باشید.

 

اندازه‌گیری دشوار

استیل طرح‌دار در طرح‌ها و نقش‌های متنوعی تولید می‌شود که این تنوع، انتخاب را برای خریداران آسان‌تر می‌کند. هنگام انتخاب طرح، به کاربرد نهایی استیل و هماهنگی آن با دکوراسیون محیط توجه داشته باشید.

 

عرضه فابریک و کویل

ورق‌های طرح‌دار به صورت فابریک (تکه‌های برش‌خورده با ابعاد مشخص) و کویل (پیچیده شده در حلقه) به بازار عرضه می‌شوند. انتخاب نوع عرضه به نیاز و حجم مصرف شما بستگی دارد.

 

دسته‌بندی متنوع

استیل طرح‌دار بر اساس طرح، نقش، کاربرد و نوع فرآیند تولید به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. این دسته‌بندی به شما کمک می‌کند تا محصول مورد نظر خود را راحت‌تر پیدا کنید.

 

نتیجه گیری

ورق استیل طلایی طرح‌دار دکوراتیور یا ورق استیل میرور معمولاً به صورت‌های گوناگونی در قالب برجستگی یا طرح های سه بعدی بر روی انواع ورق هایی با رنگ های طلایی مسی نقره ای مشاهده میشوند. این طرح ها توسط بافت نورد (سرد و گرم) یا تحت فشار قرار گرفتن شکل میگیرند. ورق استیل طرح دار ضخامت کمی داشته و سطح صاف و براقی دارند. براق بودن آن به دلیل صیقل دادن سطح آن می باشد. رنگ خاص آن توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ورق استیل طرحدار" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ورق استیل طرحدار"، کلیک کنید.