نوا ها و موسیقی های مقامی برگرفته از موسیقی های قرآنی است

نوا ها و موسیقی های مقامی برگرفته از موسیقی های قرآنی است

مدیرکل واحد های بین الملل و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: نوا ها و موسیقی های مقامی برگرفته از موسیقی های قرآنی بوده و به عبارتی موسیقی نوای فطری الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری هنر برتر، سومین جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» از سری برنامه های جشنواره «امامت و مهدویت» دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی برگزیدگان در واحد بجنورد به کار خود پایان داد.

مدیرکل واحد های بین الملل و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» ضمن قدردانی از استاد موسیقی مقامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: نوا ها و موسیقی های مقامی برگرفته از موسیقی های قرآنی بوده و به عبارتی موسیقی نوای فطری الهی است و ما قدردان استادان بزرگی نظیر فرامرز رستمی استاد موسیقی مقامی این استان هستیم.

محمدرضا آرام عنوان کرد: امروز مفتخریم با تدبیر رییس دانشگاه آزاد اسلامی بنیانگذار دبیرخانه مهدویت باشیم که این رویداد مهم در استان های مختلف و رشته های گوناگون در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) انقلاب و خیزشی برای ظهور رخ خواهد داد و غربالگری صورت می گیرد و افرادی در جوار معصوم قرار خواهند گرفت و جان و روح سالم به درمی برند که به پذیرش و تولی گری ولایت معصوم رسیده باشند.

نوا ها و موسیقی های مقامی برگرفته از موسیقی های قرآنی است

مدیرکل واحد های بین الملل و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در دوران غربالگری باید به دو نکته مهم توجه داشته باشیم، نخست با معرفت درست آشنا باشیم؛ معرفتی که به اقدام عملی منتج شود و گام هایمان صادق و ثابت باشند.

آرام بیان کرد: یکی از شروط اساسی مهدویت و زنده بودن در مکتب مهدویت داشتن ایمان راسخ است.

وی متذکر شد: صبوری، بردباری و استقامت در راه رسیدن به معرفت بسیار سفارش شده و خداوند در آیه های مختلف قرآنی به صابران وعده های زیادی داده است.

به گزارش هنر برتر، در سومین جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» 170 اثر به دبیرخانه ارسال شد و صاحبان 22 اثر در بخش های مختلف آوا های فردی و گروهی، نوا های فردی و گروهی، سرود، مداحی، مربیان، استادان مداحی و موسیقی با اهدای لوح، تندیس و جوایز نقدی تجلیل شدند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نوا ها و موسیقی های مقامی برگرفته از موسیقی های قرآنی است" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نوا ها و موسیقی های مقامی برگرفته از موسیقی های قرآنی است"، کلیک کنید.