مکرون استعفای نخست‌وزیر را نپذیرفت

مکرون استعفای نخست‌وزیر را نپذیرفت

با وجود ناکامی حزب حاکم در انتخابات پارلمانی، رئیس جمهور فرانسه استعفای نخست‌وزیر این کشور را نپذیرفت و از وی خواست تا به فعالیتش ادامه دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری هنر برتر، یک روز پس از برگزاری دور دوم انتخابات زودهنگام پارلمانی فرانسه و نتایج غیرمنتظره آن، «گابریل اتل» نخست‌وزیر برای استعفا به کاخ الیزه رفت اما «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور از او خواست فعلا بر سر کار بماند تا «ثبات کشور» حفظ شود.

«ژان لوک ملانشن» از رهبران ائتلاف چپ گفته است مکرون وظیفه و قدرت دارد تا نخست‌وزیر را از میان چپ‌ها انتخاب کند. ائتلاف چپ که بیشترین آرا را کسب کرد، می‌گوید که تا پایان هفته نامزد خود را برای نخست وزیری پیشنهاد می‌دهد.

اکنون صحنه سیاسی فرانسه با آرایش تازه‌ای از نیروها مواجه است. گابریل اتل نخست‌وزیر فعلی  بلافاصله پس از اعلام نتایج گفته بود که استعفا می‌دهد اگرچه مایل است در جریان برگزاری المپیک در ماه جاری در فرانسه همچنان در این سمت بماند.

اتل ۳۴ ساله اوایل سال جاری به عنوان جوان‌ترین نخست وزیر فرانسه شروع به کار کرد. اما اکنون موضوع اصلی در فرانسه، بحث بر سر نخست‌وزیر آینده است.

از ۵۷۷ کرسی پارلمان فرانسه، ائتلاف چپ «جبهه مردمی جدید» به شکل غیرمنتظره‌ای ۱۸۲ کرسی، ائتلاف «با هم» (انسامبل) امانوئل مکرون رئیس‌جمهور ۱۶۸ کرسی و ائتلاف «اجتماع ملی» حزب راست افراطی و متحدانش ۱۴۳ کرسی به دست آورده‌اند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مکرون استعفای نخست‌وزیر را نپذیرفت" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مکرون استعفای نخست‌وزیر را نپذیرفت"، کلیک کنید.