طبع قهوه گانودرما سرد است یا گرم

یکی از خاص ترین و مفیدترین نوشیدنی های انرژی زا و طبیعی، قهوه گانودرما که نوشیدنی مورد علاقه بسیاری از افراد است. این نوع قهوه لذیذ با استفاده از ترکیب پودر قارچ گانودرما و قهوه تهیه می شود؛ این ترکیب موجب شده است که بسیاری از افراد توانایی تشخیص نوع طبع قهوه گانودرما را نداشته باشند. به همین علت در این مطلب به بررسی نوع طبع این قهوه مفید و گیاهی خواهیم پرداخت. قهوه گانودرما قیمتش چنده ؟ برای قیمت دقیق باید تماس بگیرید

طبع قهوه گانودرما سرد است یا گرم

طبع قهوه گانودرما چیست؟

قهوه گانودرما در تب سنتی از محبوبیت بالایی برخوردار است و با توجه به ترکیبات منحصر به فردی که دارد دارای طبعی یکسان نخواهد بود. بسیاری از افراد برای افزایش قوت و خواص قهوه گانودرما، به آن مقداری زنجبیل یا دارچین اضافه می کنند. در صورت عدم اضافه کردن این ترکیبات به قهوه گانودرما می توان گفت این نوشیدنی دارای طبعی سرد و مرطوب است.

قهوه گانودرما طبعش گرمه یا سرد؟

در هر صورت باید برای پاسخ دادن به سوال فوق، باید به میزان ترکیبات قهوه گانودرما توجه کرد. همانطور که اشاره شد، طبع قهوه گانودرما به تنهایی دارای طبعی سرد است. به علت مزاج گانودرما بسیاری از افراد مجاز به مصرف آن نخواهند بود.

قارچ گانودرما با نام اکسیر جوانی نیز شناخته می شود و یکی از شهرت های معروف آن است.، در چین، نام محلی این قارچ لینگ زی ، در کشور ژاپن ریشی و در کشور کره یونگ زهی است.

گانودرما سال های زیادی است که در کشور چین به عنوان دارو سنتی از آن بهره میبرند.قهوه گانودرما از ترکیب پودر قهوه و پودر یا عصاره قارچ گانودرما تهیه می شود و باقی ترکیبات آن سلیقه ای و متغیر هستند.

شاید شما با سوالاتی مانند: قهوه قارچ گانودرما و جینسینگ چیست؟ خواص قهوه گانودرما در طب سنتی چیست؟ عوارض قهوه گانودرما چیست؟ قهوه گانودرما برای لاغری؟ قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی ؟خواص قهوه گانودرما برای نازایی و… مواجه شده باشید.

در ادامه با مطالب طب شناس همراه باشید تا شما را با خواص قهوه گانودرما و طبع و مضرات آن آشنا کنیم.

طبع قهوه گانودرما در طب سنتی چیست؟

طبع قهوه گانودرما در طب سنتی تا حد زیادی به ترکیبات آن بستگی دارد. طبع قارچ گانودرما سرد و خشک است، طبع قهوه نیز سرد و خشک است. بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که طبع قهوه گانودرما سرد است. اما چنانچه در تهیه آن از مواد گرم مانند جنسینگ، دارچین، شکر و… استفاده شود، طبع آن رو به تعادل می رود.

قهوه گانودرمایی که طبع آن متعادل باشد برای همه گروه های مزاجی مفید است اما اگر افزودنی خاصی نداشته باشد و تنها طبع آن سرد و خشک باشد، توصیه می شود افراد سردمزاج در مصرف آن احتیاط کرده و هرگز آن را بدون مصلح میل نکنند.

خواص قهوه گانودرما در طب سنتی چیست؟

  • خواص قهوه گانودرما برای لاغری: مصرف قهوه گانودرما سبب کاهش اشتها میشود و سطح متابولیسم بدن را بالا میبرد و باعث چربی سوزی در نقاط مختلف بدن به خصوص شکم، باسن و ران میشود. به همین خاطر مصرف قهوه گانودرما به کاهش وزن و لاغری منتهی میشود.
  • خواص قهوه گانودرما برای دیابت: مصرف قهوه گانودرما سبب پیشگیری از دیابت به خصوص دیابت نوع دو میشود. خوردن این قهوه به کاهش سطح قند خون و تنظیم گلوکز موجود در جریان خون کمک میکند.
  • خواص قهوه گانودرما برای پوست: مصرف قهوه گانودرما فواید بسیاری برای درمان عیب های پوستی مانند جای جوش و آکنه دارد. قهوه گانودرما به درمان زخم دهان، خراشیدگی، خونریزی خارجی، زخم ها و پسوریازیس نیز کمک میکند.
  • خواص قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی: قهوه گانودرما سرشار از پلی ساکارید و بسیاری از ترکیب های عالی دیگر است که مصرف مداوم آن سبب تقویت سیستم ایمنی شده و به کنترل و درمان بیماری زگیل تناسلی کمک بسزایی میکند.
  • قهوه گانودرما برای کیست تخمدان: مصرف قهوه گانودرما در درمان و پیشگیری از کیست تخمدان زنان بسیار تاثیر گذار است.
  • خواص قهوه گانودرما برای کبد چرب: کبد عضو مهمی در بدن ماست که وظیفه دفع سموم از بدن را دارد.خوردن قهوه گانودرما به تقویت کبد کمک میکند.
  • خواص قهوه گانودرما برای ترویید: طبق تحقیقات انجام شده قهوه گانودرما بر روی غده ترویید موثر است و میتواند اختلالات آن را کنترل کند و سبب درمان ترویید شود.
  • خواص قهوه گانودرما برای پسوریازیس: مصرف گانودرما باعث تعادل و تنظیم سیستم ایمنی میشود که موجب کاهش زخم های ناشی از بیماری میشود. همچنین از حجوم سیستم ایمنی بدن به سلول های خودی جلوگیری و میزان آن را کاهش میدهد.
  • قهوه گانودرما و ام اس: گانودرما دارای خاصیت ضد التهابی میباشد که سبب کاهش التهاب های بیماری ام اس میشود. گانودرما با تنظیم سیستم ایمنی باعث کم شدن حجوم سیستم ایمنی به سلول های عصبی میشود که تاثیر بسیار خوبی در کنترل بیماری ام اس دارد.
  • خواص قهوه گانودرما برای پیسی: قهوه گانودرما دارای تعداد زیادی ترکیبات فعال زیستی است که هر کدام فواید منحصر به فردی دارند و میتوانند در درمان و کنترل بیماری پیسی تاثیر گذار باشند.
  • قهوه گانودرما و سرطان: گانودرما دارای آنتی اکسیدان های قوی و اسید های آمینه میباشد که ترکیب این دو میتواند درصد ابتلا به سرطان را کم کند.
  • قهوه گانودرما و میگرن: مصرف قهوه گانودرما سبب تقویت جریان خون در سر و ایجاد حس آرامش و خواب راحت در افراد میشود که در نتیجه در روند درمان و بهبود بیماری میگرن تاثیر بسزایی دارد.افراد میتوانند با داروهایی گیاهی همچون قهوه گانودرما میگرن خود را درمان کنند.
  • قهوه گانودرما و رماتیسم: گانودرما منبع آنتی اکسیدان است که دارای خاصیت ضد تورم است و مصرف آن سبب کاهش تورم بافت های عضله و کم شدن درد در بیماری رماتیسم میشود.
  • قهوه گانودرما کلسترول بد خون را کاهش داده و تولید کلسترول خوب می کند.
  • فشار خون را تنظیم می کند.
  • ظرفیت پمپاژ خون توسط قلب را بالا می برد.
  • زخم معده را درمان می کند.
  • در درمان تبخال، آبله و زونا موثر است.
  • انرژی زا است و خستگی را کاهش می دهد.

قهوه ماسالا دکتر بیز چه طبعی دارد؟

معمولا در طب سنتی برای هر ماده غذایی یک مزاج تعیین می شود. تعیین مزاج هر ماده غذایی بسته به ترکیبات موجود در آن متفاوت است. به همین دلیل، برای اینکه بتوانید طبع چنین محصولی را متوجه شوید، در ابتدا باید با ترکیبات آن آشنا شوید.

یکی از ترکیباتی که در این محصول یافت می شود، دارچین است. این ترکیب خواص درمان بسیار زیادی داشته و از طبع گرم و خشک برخوردار است. به همین دلیل، به نوعی می تواند چنین طبعی را برای این محصول دکتر بیز به ارمغان آورد.

زنجبیل نیز از دیگر ترکیباتی بوده که شرکت دکتر بیز در محصول خود استفاده کرده است. زنجبیل طبع بسیار گرمی داشته و معمولا از این ویژگی آن برای درمان خیلی از مشکلات مثل سرماخوردگی و حتی استرس استفاده می شود.

علاوه بر همه این ها، در کافه ماسالا دکتر بیز از هل نیز برای افزایش مزاج گرم آن کمک گرفته شده است. هل نیز طبع بسیار گرم و خشکی داشته و می تواند برای افراد با مزاج سرد مناسب باشد. با توجه به وجود همه این ترکیبات در قهوه زنجبیل دارچین دکتر بیز با قارچ گانودرما دکتر بیز، می توان گفت چنین محصولی از مزاج گرم برخوردار بوده و می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طبع قهوه گانودرما سرد است یا گرم" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طبع قهوه گانودرما سرد است یا گرم"، کلیک کنید.