درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی

درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی

بیش از 130 تن از نمایندگان پارلمان انگلیس با امضای نامه ای از دولت لندن خواستند تا روند فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه را متوقف کند.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری هنر برتر به نقل از گاردین، فشارهای پارلمانی بر دولت لندن جهت ممنوعیت فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در حال افزایش است.

این روند در بحبوحه نشانه هایی مبنی بر اینکه رژیم اسراییل قصد دارد قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد را نادیده بگیرد، تشدید شده است- قطعنامه ای که این هفته تصویب شد و در آن از همه طرف ها خواسته شد به آتش بس در غزه متعهد شوند. 

نامه مذکور توسط بیش از 130 تن از نمایندگان پارلمان انگلیس خطاب به «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه این کشور نوشته و امضا شده است. هفته پیش نیز دولت کانادا اعلام کرد، تمامی صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف می کند. 

مقام های انگلیسی از سوی وزرای دولت در سایه این کشور با فشارهای زیادی در زمینه فروش سلاح به رژیم اسراییل به دلیل نقض مسایل حقوق بشری رو به رو هستند. مساله ای که می تواند در نهایت روند فروش تسلیحات انگلیس را دچار تعلیق کند.

نمایندگان امضا کننده این نامه استدلال کرده اند که تداوم روند «تجارت معمول» جهت صادرات تسلیحات بریتانیا به رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی «کاملا غیرقابل قبول» است.

در نامه مذکور به این موضوع اشاره شده است که دولت لندن در دو حمله پیشین غزه نیز فروش تسلیحات به اسراییل را به حالت تعلیق درآورده است. 

نمایندگان پارلمان در این نامه نوشته اند: میزان خشونت های مرتکب شده از سوی ارتش اسراییل امروز بسیار مرگبارتر از گذشته است با این حال دولت لندن در واکنش موثر به این روند ناکام بوده است. 

با وجود آنکه آمریکا  قطعنامه «آتش بس فوری در غزه» را غیرالزام آور خوانده است؛ انگلیس چنین تفسیری از قطعنامه مذکور ارایه نکرده است. کامرون در هفته های اخیر انتقادات خود از رژیم اسراییل را تشدید کرده است. 

برخی از انتقادات وزیر امور خارجه انگلیس حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در قالب یک قدرت اشغالگر به وظیفه خود بر اساس قوانین بین المللی جهت تامین آب و غذا برای غیرنظامیان فلسطینی عمل نمی کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی"، کلیک کنید.