حمایت تمام قد همه ی رقبا از یک کاندیدا در سومین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران

حمایت تمام قد همه ی رقبا از یک کاندیدا در سومین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران

به گزارش خبرگزاری هنر برتر، پس از انفجار دفتر نخست وزیری در 8 شهریور 60 توسط نفوذی های سازمان مجاهدین خلق که منجر به شهادت محمدعلی رجایی رییس جمهور و دکتر باهنر نخست وزیر وقت شد، بنا به اطلاعیه ی وزارت کشور بنا شد که پس از ثبت نام، احراز صلاحیت و تبلیغات کاندیداها، روز دهم مهرماه مردم به پای صندوق های رای بروند و سومین رییس جمهور ایران را برگزینند. در آن مقطع شورای نگهبان از 44 اسم ثبت نام شده 5 نفر را احراز صلاحیت کرد که عبارت بودند از: آیت الله مهدوی کنی، سید علی اکبر پرورش، آیت الله خامنه ای، سید رضا زواره ای، دکتر حسن غفوری.

در آن مقطع اکثر گروه ها، شخصیت ها و احزاب از آیت الله خامنه ای حمایت، و اطلاعیه هایی را در این رابطه صادر کردند اما نکته ی قابل تامل در این میان حمایت تمام قدر همه ی رقبای حاضر در صحنه از ایشان بود. روزنامه ی کیهان روز پنج شنبه 9 هنر برتر 60 در این باره می نویسند:

«نامزدهای شرکت کننده در انتخابات مجلس مردم را دعوت کرده اند که به حجت الاسلام خامنه ای رای بدهند. آیت الله مهدوی کنی نخست وزیر و عضو شورای موقت ریاست جمهوری در گفت وگویی با تلویزیون از مردم خواست که به حجت الاسلام خامنه ای رای بدهند. علی اکبر پرورش وزیر آموزش و پرورش نیز شب گذشته [شامگاه چهارشنبه 8 مهر 60] اعلام داشت که به حجت الاسلام خامنه ای رای خواهد داد. قبل از آن نیز وزیر نیرو دکتر غفوری گفته بود که به آیت الله خامنه ای رای خواهد داد و زواره ای نامزد دیگر نیز حمایت خود را از حجت الاسلام خامنه ای اعلام داشته است.»

25957

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حمایت تمام قد همه ی رقبا از یک کاندیدا در سومین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حمایت تمام قد همه ی رقبا از یک کاندیدا در سومین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران"، کلیک کنید.