تصویر روز ناسا: لکه سیاهی که 250 برابر زمین وسعت دارد

خیلی زود، AR 3644 یکی از پرانرژی ترین فوران هایی که در سال های اخیر روی خورشید دیده شده است، به راه انداخت و موجی از ذرات پرانرژی را به فضا پرتاب کرد که بخشی از آن به زمین برخورد کرد و شفق های قطبی زیبایی را در عمده نواحی نیمکره شمالی زمین ایجاد کرد؛ و البته ممکن است ادامه داشته باشد.

لکه های خورشیدی دمایی بین 4000 تا 4500 کلوین دارند و بسیار داغ هستند؛ اما ازآنجایی که در مقایسه با دیگر نواحی اطراف خود روی سطح خورشید بین 1000 تا 1500 درجه خنک ترند، تیره دیده می شوند. مناطق فعال روی خورشید مانند AR 3664 می توانند بسیار خطرناک باشند، اما فوران های اخیر خورشیدی از این منطقه که به CME (فوران تاج خورشیدی) معروفند، هنوز آسیب زیاد و جبران ناپذیری به ماهواره های مدار زمین یا شبکه های الکتریکی روی زمین وارد نکرده است.

تصویر روز ناسا: لکه سیاهی که 250 برابر زمین وسعت دارد

این تصویر، منطقه فعال عظیم را در غروب خورشید نشان می دهد. تصویر چند روز پیش از سیویتاوکیا، رم، ایتالیا گرفته شده و نوردهی بسیار کوتاهی داشته تا جزییات کلی روی سطح خورشید ثبت شود. خوشبختانه AR 3664 اکنون در حال دور شدن از زمین است و تا حدود دو هفته دیگر زمین در امان خواهد بود؛ هرچند ممکن است این منطقه به اندازه کافی دوام بیاورد تا پس از چرخش به دور خورشید، دوباره زمین را هدف بگیرد.

اعتبار تصویر و حق چاپ: مارکو منیرو. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

منبع: تصویر روز ناسا

5454

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تصویر روز ناسا: لکه سیاهی که 250 برابر زمین وسعت دارد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تصویر روز ناسا: لکه سیاهی که 250 برابر زمین وسعت دارد"، کلیک کنید.