تحول در دارورسانی به بدن با چاپ سه بعدی پلی قرص 

تحول در دارورسانی به بدن با چاپ سه بعدی پلی قرص 

پژوهشگران با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، نوعی «پلی قرص» ابداع کرده اند که می تواند به ارایه «نسل جدید دارو های شخصی سازی شده» و ساده سازی روال های پزشکی منجر شود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری هنر برتر به نقل از  پاپ سای،  یکی از چالش های بیماران به خاطر سپاری زمان مصرف داروهاست و این چالش زمانی دشوار تر می شود که فرد باید دارو های متفاوت با دوز های متعدد را مصرف کند.

پژوهشگران دو حوزه مهندسی و داروسازی دانشگاه ناتینگهام در انگلیس به تازگی موفق شدند قرص های خوراکی حاوی دوز های دارویی بسیار سفارشی و زمان بندی دار را به صورت سه بعدی چاپ کنند.

طراحان از دستگاهی به نام چاپ سه بعدی جوهر افشان چند ماده ای استفاده کردند. آنها نخست جوهر جدیدی با آرایش مولکولی ساختند که در مواجهه با نور فرابنفش به ساختار های محلول در آب تبدیل می شود.

محققان پس از ترکیب جوهر با مقادیر مختلفی از آسپرین، الگو های هندسی قابل تنظیمی را برای تنظیم دقیق سطح موجود روی هر قرص طراحی کردند. این کار، در کنار ساختار داخلی و شکل یک قرص، با موفقیت سرعت انتشار و مقدار دوز یک قرص چاپ شده را کنترل کرد. آنها سپس 55 قرص دیگر را در یک گروه به طور سه بعدی چاپ کردند تا مقیاس پذیری و شخصی سازی روش را نشان دهند.

«یین فنگ هه» «Yinfeng He» استادیار تولید مواد افزودنی و سرپرست این تحقیقات، این پیشرفت را را «گامی هیجان انگیز» به سوی مراقبت های پزشکی ساده و شخصی توصیف کرد.

اگرچه در اولین آزمایش ها فقط از آسپرین استفاده شده است، اما محققان هیچ دلیلی نمی بینند که طرح های آینده صرف نظر از دوز و زمان، شامل دارو های دیگر نباشد. آنها می گویند با این «پلی قرص های» جدید، کل دارو های مصرفی طی یک روز به یک قرص ساده تبدیل می شود.

دانش پژوهان بر این باورند روش جدید می تواند به طور خاص در ساخت دارو به درمان بیماری هایی کمک کند که نیاز به انتشار چندین دارو در زمان های مختلف دارند.

نتایج این تحقیقات در نشریه Materials Today Advances منتشر شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تحول در دارورسانی به بدن با چاپ سه بعدی پلی قرص " هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تحول در دارورسانی به بدن با چاپ سه بعدی پلی قرص "، کلیک کنید.