بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دفاع، راه، صمت و علوم در نوبت عصر مجلس آغاز شد

بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دفاع، راه، صمت و علوم در نوبت عصر مجلس آغاز شد

بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و علوم در نوبت عصر مجلس از لحظاتی قبل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری هنر برتر، ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، عصر امروز دوشنبه (۲۹ مرداد ۱۴۰۳) در صحن مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف و حضور ۲۰۶ نماینده آغاز شد.

بنابراین گزارش، در پنجمین جلسه پارلمان، صبح امروز صلاحیت دو وزیر پیشنهادی کشاورزی و دادگستری مورد بحث و بررسی نمایندگان ملت قرار گرفت.

به گزارش هنر برتر، چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم دیروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۲۲۸ تن از نمایندگان در نوبت عصر دیروز مجلس، سومین جلسه نیز از ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه)، (شنبه) نیز اولین جلسه (در نوبت صبح) و دومین جلسه (در نوبت بعدازظهر) بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی بود و مسعود پزشکیان رئیس جمهور برای دفاع از ترکیب کابینه و تشریح برنامه‌های دولت در صحن علنی مجلس حضور یافت که نمایندگان صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی کردند.

 

سلیمانی اولین مخالف وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

یاسر سلیمانی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: نقش ما در حوزه امنیت باید پیش دستانه و پیشگیرانه باشد و سوال ما آن است که چرا باید اسماعیل هنیه در تهران ترور شود؟

وی تاکید کرد: ذات صهیونیست‌ها بر اساس ترس و وحشت است و هر گاه محکم جواب آنها را دادیم دیگر جرأت نکردند اقدامی انجام دهند. در مورد ترور شهید اسماعیل هنیه خواهان آن هستیم که جواب محکمی به آنان داده شود.

نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صهیونیست‌ها اسلام را نشناختند و نمی‌دانند این خون‌هاست که اسلام و شیعه را نگه داشته است. خون فرماندهان جبهه مقاومت، این جبهه را مستحکم‌تر و در مقابل صهیونیست‌ها استوارتر کرده است. ذات صهیونیست‌ها بر اساس ترس و دلهره است و آنان مثل موش می‌مانند.

سلیمانی با اشاره به اینکه ذات صهیونیست‌ها بر دنیاپرستی است، گفت: ما از مرگ و شهادت هیچ هراسی نداریم. مگر شهادت حاج قاسم سلیمانی خلاءی در جبهه مقاومت ایجاد کرد؟ خیر. بلکه این جبهه را محکم‌تر کرد. این خون‌ها باعث پرورش هزاران حاج قاسم، ابومهدی المهندس و شهید اسماعیل هنیه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ما باید تمام توان خود را به کار بگیریم و زبده‌ترین نیروهای مسلح را حفظ کنیم نه اینکه آنان به دلیل حقوق پایین و حق مأموریت به جای دیگری بروند.

نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه خود دفاع پایدار از جبهه مقاومت را اعلام کرده است و ما با قاطعیت به وی رأی خواهیم داد. امیر نصیرزاده در سمت‌های قبلی خود و در آموزش خلبان‌ها نقش داشته و از وی تقاضا داریم این رویه را در وزارت دفاع ادامه دهد.

بابایی کارنامی به‌عنوان دومین مخالف امیر نصیرزاده صحبت کرد

علی بابایی کارنامی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: امیر نصیرزاده به عنوان یک نیروی نظامی شاخص از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شده چرا که وی در سمت‌های قبلی به خوبی توانسته خودش را اثبات کند.

وی بیان کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وظایف دفاعی و نظامی مهمی دارد اما یکسری موارد هم درباره وظایف این وزارتخانه از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام شده که باید مورد توجه قرار گیرد. هوشمندسازی و مردمی سازی باید در وزارت دفاع مدنظر قرار گیرد و لازم است از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های سازمان‌های شانگهای و بریکس بیشتر استفاده کنیم. ما توقعات و انتظاراتی داریم که وزیر دفاع باید مورد توجه قرار دهد و باید سیستم‌های دفاعی ما آنقدر بازدارنده و مقتدرانه عمل کند تا رژیم غاصب صهیونیستی نتواند و جرأت نکند اقدامی علیه کشورمان انجام دهد.

وی گفت: همچنین تقاضای بعدی ما از وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این است که به کارکنان نیروهای مسلح بیش از پیش توجه شود. همچنین بانک‌ها باید اعطای تسهیلات به کارکنان مسلح را مورد توجه قرار دهند و باید به وضعیت مسکن آنان نیز توجه جدی شود.

زارع اولین موافق نصیرزاده

رحیم زارع در حمایت از وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به بیان نکات خود پرداخت.  

وی با بیان اینکه برنامه تحولی وزیر پیشنهادی دفاع کامل‌ترین، جامع‌ترین و عملیاتی‌ترین برنامه‌ای است که ارائه شده است، افزود: برنامه وزیر پیشنهادی دفاع مبتنی بر اسناد بالادستی و تدابیر رهبر انقلاب، برنامه هفتم توسعه، برنامه گام دوم انقلاب، برنامه  ۵ ساله نیرو‌های مسلح و سیاست‌های کلی ابلاغی است.

فرهاد طهماسبی دومین موافق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

فرهاد طهماسبی به‌عنوان دومین موافق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پشت تریبون رفت.

وی با بیان اینکه امیر نصیرزاده ۴۰ سال سابقه برجسته میدانی و ستادی در حوزه دفاعی دارد، بیان کرد: امیر نصیرپور برنامه‌ای جامع، هماهنگ و هدفمند برای پشتیبانی از نیرو‌های مسلح و تقویت بنیه دفاعی و معیشت نیرو‌های مسلح دارد.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان افزود: از اهم برنامه امیرنصیرزاده حمایت و توانمندسازی بازنشستگان و ایثارگران است که امروز مطالبه اکثریت نمایندگان مجلس نیز هست.  

میبدی در مخالفت با برنامه‌های امیر نصیرزاده صحبت کرد

میرمحمد میبدی در مخالفت با برنامه‌های امیر نصیرزاده به بیان نکات خود پرداخت.

 

در حال بروزرسانی…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دفاع، راه، صمت و علوم در نوبت عصر مجلس آغاز شد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دفاع، راه، صمت و علوم در نوبت عصر مجلس آغاز شد"، کلیک کنید.