انتخاب رشته ۲۸۰ هزار داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۳

در گفت‌وگو با هنر برتر مطرح شد؛

انتخاب رشته ۲۸۰ هزار داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۳

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و نظام ارزشیابی آموزش کشور گفت: ۲۸۰ هزار نفر برای پذیرش در آزمون سراسری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده اند و بیش از ۳۶ هزار نفر هم برای رشته‌های بدون آزمون ثبت نام کرده‌اند.

علیرضا کریمیان مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری هنر برتر، اظهار کرد: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ که از روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور آغاز شده تا روز ۱۸ شهریور ادامه دارد.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی https://my.sanjesh.org/login با ثبت حداکثر ۱۵۰ کدرشته، انتخاب رشته کنند.

کریمیان تصریح کرد: داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده و بر اساس کارنامه اعلامی، مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و مایل به انتخاب کدرشته‌محل‌هایی پذیرش با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی هستند انتخاب رشته آنها فقط در یک فرم انجام می‌شود.

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش ادامه داد: داوطلبانی که در جلسه آزمون‌های نوبت اول و دوم غایب بودند تنها می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون انتخاب رشته کنند.

کریمیان گفت: متقاضیان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید از طریق سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی https://my.sanjesh.org/login انتخاب رشته کنند.

وی اضافه کرد: ۲۸۰ هزار نفر برای پذیرش در آزمون سراسری ۱۴۰۳ و بیش از ۳۶ هزار نفر هم برای رشته‌های بدون آزمون ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند.

کریمیان بیان کرد: داوطلبان زودتر انتخاب رشته کنند و انجام این امر را به روز‌ها و ساعات پایانی موکول نکنند و سامانه انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان فعال شده هم بسیار مفید است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انتخاب رشته ۲۸۰ هزار داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۳" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انتخاب رشته ۲۸۰ هزار داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۳"، کلیک کنید.