استادان دانشگاه با توانایی علمی به امر تولید و درآمدزایی بپردازند

استادان دانشگاه با توانایی علمی به امر تولید و درآمدزایی بپردازند

امام جمعه شهرستان شبستر گفت: انتظار از استادان دانشگاه این است که با توانایی علمی خود به امر تولید ثروت و درآمدزایی بپردازند.

به گزارش خبرنگار هنر برتر حجت الاسلام عبدالله محمدی امام جمعه شهرستان شبستر در مراسم ۳۶ امین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر اظهار کرد: دانشگاه یعنی مرکز تولید علم مرکز تربیت نیروی متخصص دانشگاه ها و مراکز علمی چرا باید زیانده باشند بر اساس قانون اساسی دولتمردان وظیفه دارند به امر تحصیل در برنامه وبودجه ردیفی برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر بگیرند.

وی افزود: امروز با قدرت تمام موشک های خود را به رخ عالمیان می کشیم و این یک علم بوده که توسط دانشمندان دانشگاه به اینجا رسیده اند و با همه احترامی که به حافظان امنیت و نظامیان قائل هستیم می دانیم که این علم است که دانشگاه تولید می کند.

امام جمعه شهرستان شبستر با اشاره به شهادت دانشمندان هسته ای و شهید علی محمدی بیان کرد: این بزرگواران کار های خیلی بزرگی در علم انجام دادند و تولید علم در دست دانشمندان است و نظامیان آن را اجرا می کنند.

محمدی اضافه کرد: انتظار از استادان دانشگاه این است که با توانایی علمی خود به امر تولید ثروت و درآمدزایی بپردازند. با وجود ۷۰۰ کارخانه تولیدی در شهرستان شبستر استادان دانشگاه با صنایع همکاری کنند که اگر دانشگاه تولید علم کند هیچ وقت زیان ده نخواهد بود.نباید از استادان دانشگاه برای رسیدن به اهداف احزاب حزبی استفاده شود.

ثبت نام و پذیرش ۶۸ هزار دانشجو در استان آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خانواده بزرگ است و همیشه نگاه یک خانواده بودن داریم. روند رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر امیدوارکننده بوده و آن مربوط به وفاق و همدلی بین همکاران و استادان است.

آرش رنجبران افزود: ثبت نام و پذیرش ۶۸ هزار دانشجو در استان نشان از رشد پذیرش دانشجو در استان را دارد و با برنامه سه ساله (۱۴۰۱ الی ۱۴۰۳) که امسال سال آخر است سه بخش را در نظر گرفتیم افزایش درآمد شهریه افزایش درآمد غیرشهریه ای کاهش هزینه که با تنظیم برنامه مرتب سه ساله در کل استان تعداد دانشجو بیش از برنامه بوده و رتبه های واحد های دانشگاهی بین دو تا پنج رتبه تمام افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در بحث دانش بنیان و درآمد های غیرشهریه ای موفق عمل کردیم بیان کرد: سال گذشته به غیر از واحد های دانشگاهی تبریز و علوم پزشکی مابقی واحد های استان زیانده بودند که امسال در مجموع ۸ واحد از ۳۵ واحد از زیاندهی خارج شدند پیش بینی این است که امسال کل واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان از زیاندهی خارج خواهند شد.

انسان تا آخر عمر باید دانشجو بماند

فرماندار شهرستان شبستر هم با اشاره به جایگاه و منزلت علم و دانش بیان کرد: انسان تا آخر عمر خود و گذر به دنیای دیگر باید دانشجو بماند و در پی تکمیل علم باشد.

محمد مطهری افزود: همیشه پیگیر مسائل و مشکلات دانشگاه هستیم و با حمایت های رئیس و همکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر به روند رو به رشد و تراز مثبت رسیده ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر نیز با ارائه گزارش ۲۱ ماهه این واحد دانشگاهی که شامل احیای ظرفیت های موجود چابک سازی و کاهش هزینه های واحد دورنمای درآمد و هزینه مجوز های اخذشده غذا و دارو اخذ استاندار راه اندازی دانشکده هوش مصنوعی و سرای نوآوری می شود ۲۷ مهرماه را یکی از روز های ماندگار در تاریخ علم و فرهنگ و ادب شهرستان شبستر عنوان کرد.

علی رضاپور اضافه کرد: این روز روزی بود که قدم های استوار مردم شهرستان شبستر به همراه مسئولان وقت در عرصه علم و فرهنگ استوارتر و همه تلاش ها برای تأسیس بزرگ ترین مرکز علمی و پژوهشی این شهرستان به کار گرفته شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استادان دانشگاه با توانایی علمی به امر تولید و درآمدزایی بپردازند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استادان دانشگاه با توانایی علمی به امر تولید و درآمدزایی بپردازند"، کلیک کنید.