آموزش رشد هوش کودک

فواید و مضرات گسترش پیام های تبلیغاتی برای رشد هوش کودکان چیست؟ این تبلیغات همه آنچه باید بدانیم را می گوید؟ چه حرف های ناتمامی در تبلیغات بسته های هوش وجود دارد؟ استفاده از بیسیم اسباب بازی ، کودکان را به فعالیت های بدنی و ذهنی تشویق می کند و رشد سالم آنها را تضمین می کند . رشد و پرورش هوش شناختی کودکان مدتی است که با فعالیت های برخی موسسه های خصوصی و کمک تبلیغات رسانه ای به احساس نیاز در تعدادی از خانواده ها تبدیل شده است. تلاش برای باهوش شدن فرزندان در هر خانواده ای به یک شکل بروز می کند. شوق خرید بسته های آموزشی هوش افزا، نگرانی از اینکه اگر نتوانم کلاس و بسته ای را برای فرزندم تهیه کنم .

آموزش رشد هوش کودک

آموزش رشد هوش کودک

چه آینده ای در انتظار فرزندم خواهد بود؟ البته نمی توان همه مزایای کمک آموزشی را انکار کرد اما وقتی شعار های تبلیغاتی کار را به آنجا برساند که ادعا کنند که شما می توانید با 15دقیقه در روز کودکتان را نابغه کنید و… آثار نامطلوبی به وجود می آورند و با اغراق های خود سطح تلاش های تربیتی را محدود و غیرواقعی می کنند. اینکه پیام های تبلیغاتی مکررا و دایم از وظیفه آموزش پدرها و مادرها و محبت آنها بگویند و بعد خرید محتوای خود را مساوی پدر و مادری کردن خوب تلقی کنند، موجب می شود که توجه و دغدغه والدین کم کم به نوعی نگرانی تبدیل شود که فقط با خریدن این بسته های هوش از بین می رود.

البته آسیب جدی دیگر این نوع تبلیغات این است که برای قشر ضعیف و کم توان مالی حسرت برباد رفتن آینده فرزاندشان را به دنبال دارد. ما به شما می گوییم که چگونه می توانید بدون خرید این بسته های هوش افزا به کودک خود کمک کنید. همه باهوشند اما… نمره هوش فرزندان برای بعضی پدرها ومادرها، بهانه خوبی برای فخر فروشی آنهاست درحالی که آیا کسی به نظر بچه ها وقتی مجبور می شوند تست هوش بدهند، بازی های فکری کنند یا… توجه می کند؟ اجبار در رشد هوش و نابغه شدن، اگر برای بچه ها وظیفه ای باشد که به وسیله آن رضایت پدر و مادر را به دست بیاورند، نه تنها تلاش مفیدی نیست بلکه موجب از بین رفتن خلاقیت آنها هم می شود.

در واقع هوش شناختی که تبلیغات با شعار هایی مثل فعال سازی نیمکره راست و چپ و… آن را به معنی تضمین موفقیت آینده فرزندان معرفی می کنند، فقط می تواند در سال های اولیه تحصیل بچه ها ضامن موفقیت تحصیلی آنها باشد. ضمن آنکه پدر و مادر بودن یک بچه نابغه نیز کار راحتی نیست. امروزه با پیشرفت علم دیگر نمی توان از یک مدل هوش حرف زد بلکه باید به انواع مختلف هوش اهمیت داد. افراد موفق در کنکور، محیط های کار و… لزوما افرادی با هوش شناختی بالا نیستند بلکه آنها افرادی با هوش متوسط و نرمال هستند که توانسته اند هوش هیجانی خود را بالا ببرند و توانایی ها و انگیزه های خود را بشناسند.

همچنین این افراد می توانند احساسات خود را مدیریت کنند. برای آنکه بتوانید موفقیت آینده بچه های خود را تضمین کنید لازم است هوش شناختی و هوش هیجانی را به موازات هم رشد بدهید. امروزه همه باهوشند. فرق آدم ها در شناخت نوع هوش آنهاست. کسی که توانایی حرف زدن بسیار خوبی دارد، فردی که می تواند با افراد به خوبی ارتباط برقرار کند، نقاش ها، ورزشکارها، دوستداران طبیعت و…، همه از نوعی از هوش بهره برده اند که احتمالا دیگران از این نوع هوش به اندازه کافی بهره نبرده اند. پس تا پایان همراه ما باشید. مهارت بازی با یک ابزار موسیقی در 4 سالگی می تواند IQ بچه ها را تا 6 امتیاز بالا ببرد.

افزایش هوش کودکان یکی از مهم ترین دغدغه های والدین می باشد و همان طور که اکنون شما به دنبال راه هایی برای افزایش آن هستید، آن ها نیز دایماً به دنبال نکاتی هستند که بتوانند با استفاده از آن ها کودکان خود را روز به روز باهوش تر و باهوش تر کنند. در این که یک بخش از هوش ذاتی است، هیچ شکی نیست! جلیقه پلیس پسرانه ، با طراحی و رنگبندی منحصر به فرد، پسران را به بازی در نقش ماموران انتظامی وارد می کند و آنها را به شیوه ای متفاوت با دنیای قانون و نظم آشنا می کند . به همین دلیل ما قصد داریم در مقاله راه های افزایش هوش کودکان، به طور کامل درباره همین موارد صحبت کنیم و بهترین تمرینات، بازی ها، خوراکی ها و کتاب ها را برای تقویت هوش کودکان به شما معرفی کنیم؛

کاری به این که نحوه امتیاز بندی IQ در بزرگسالان و کودکان به چه نحوی است نداریم؛ نکته مهم این جمله دو کلید واژه است: موسیقی و 4 سالگی! شاید در ابتدا تصور کنید که ممکن است کودک نتواند به خوبی در این سنین کار با ابزارآلات موسیقی را یاد بگیرد و توانایی بالایی در این کار نداشته باشد، اما شک نکنید که دانسته ها و تحقیقات یک روانپزشک قدرتمند که سال ها روی این موضوع تخصص کار کرده است، از سطح دانسته های شما بسیار بالاتر می باشد و بهتر است به جای قضاوت کردن، فقط این کار را امتحان کنید. شک نکنید که به نتایج بسیار خوبی دست پیدا خواهید کرد. افزایش هوش و تمرکز بچه ها موضوعی ست که در شکل دادن آینده آن ها به طور مستقسم موثر است و باید جدی گرفته شود.

تقویت هوش کودکان مسیله ای ست که باید برای آن یک برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشید. این موضوع فرایندی ست که باید به مرور صورت گیرد و نیاز به صبر و حوصله فراوانی دارد. برای افزایش هوش و تمرکز بچه ها نیازی نیست برنامه روزانه آن ها را با کلاس های فشرده آموزشی پرکنید. بخش زیادی از ترفندهای تقویت هوش، مبتنی بر روش های غیرمستقیم، بازی های جذاب و سرگرمی ست. شناخت غذاهای تقویت کننده هوش کودک و گنجاندن آن ها در سفره خانواده می تواند نقش پررنگی در بهبود تمرکز او داشته باشد. امروز در بلاگ اسنپ مارکت به بررسی مفیدترین ترفندهای افزایش هوش و تمرکز بچه ها می پردازیم.

اگر بدانید چه چیزی هایی موجب افزایش هوش کودک می شود حتماً غافلگیر خواهید شد. بر خلاف باور عامه، افزایش ضریب هوشی کودک ربطی به خوردن مواد غذایی خاص ندارد. همچنین اینگونه نیست که نشود هوش کودک را تقویت کرد یا نیاز باشد برای افزایش هوش کودک اقدامات عجیب و غریب و پیچیده انجام داد. آنچه که در این زمینه اهمیت دارد نوع برخورد والدین با کودک است که ضریب هوشی کودک را افزایش می دهد. در ادامه این مقاله مرکز مشاوره یــــاســان به 5 روش اشاره می کند که به کمک آنها می توانید ضریب هوشی کودک خود را افزایش دهید: کتاب خواندن هوش زبانی کودک را افزایش می دهد .

هوش زبانی توانایی پردازش اطلاعات با استفاده از کلمات و زبان است. در مقایسه با پردازش تصاویر یا گفتار، خواندن، مغز را بیشتر به چالش می کشد؛  با داشتن لباس پلیسی بچه گانه پسرانه ، پسران می توانند در مراسم ها، جشنواره ها و بازی های گروهی به شکلی شاد و پویا شرکت کنند و به دیگران احساس امنیت و اعتماد دهند . چرا که به هنگام خواندن قسمت هایی از مغزمان در حال ایجاد ارتباط است. هنگام خواندن ما باید در ذهن تصاویری را ساخته و مجسم کنیم. بلکه ضریب هوشی ما را افزایش می دهد. اگر کودک شما زودتر از موعد شروع به کتاب خواندن کند هم به رشد سواد او کمک می کند و هم به طیف وسیعی از توانایی های شناختی کودک کمک خواهد کرد.

تحقیقات نشان داده است دانش آموزانی که خواندن را سریع تر شروع کردند در طول سال بیشتر مطالعه می کنند. همچنین میزان خواندن سهم قابل توجهی در یادگیری واژگان، افزایش اطلاعات عمومی، تسلط کلامی و تلفظ دارد. به طور خلاصه، خواندن شما را باهوش تر می کند! اگر بچه کوچکی دارید که تازه شروع به خواندن و صحبت کردن کرده است، روزانه با آنها کتاب بخوانید تا دایره لغاتشان گسترده تر شود. وقتی با آن ها کتاب می خوانید، توجه شان را به طور واضح به بعضی کلمات جلب کنید. برای کودکان بزرگتر، داستانهای مفهومی را معرفی کنید تا دایره واژگان آنها را گسترش داده و احساس تخیل را در آن ها تقویت کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش رشد هوش کودک" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش رشد هوش کودک"، کلیک کنید.