آشنایی دانش آموزان با اساطیر ایرانی در رویداد «کودک و شاهنامه»

آشنایی دانش آموزان با اساطیر ایرانی در رویداد «کودک و شاهنامه»

به گزارش هنر برتر از خراسان، جواد کیانی، معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس در گفتگویی با بیان اینکه دانش آموزان، آینده ساز این کشور هستند و برهمین اساس، یکی از سیاست گذاری های شورای اسلامی شهر مشهد، رشد و اعتلاء این نسل از جامعه است، اظهارکرد: از جمله اقدامات شهرداری مشهد در راستای تحقق این سیاست، تعریف و اجرای رویداد «کودک و شاهنامه» بوده که نسل نوجوان و کودکان را با اسطوره های تاریخی، ملی و مذهبی کشور بیش از پیش آشنا می کند.

کیانی گفت: رویدادی همچون «کودک و شاهنامه» برای اولین بار است که در کشور برگزار می شود که اقدام بی نظیری در سطح ملی به حساب می آید.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه این رویداد یک فرایند آموزشی است که طی بازه مشخص و معینی به دانش آموزان شهرمان آموزش های لازم را می دهد، افزود: کودک و شاهنامه، در دو نوبت صبح و عصر برگزار و در هر نوبت بیش از 400 دانش آموز مشارکت دارند.

کیانی با بیان اینکه در این رویداد، غرفه های مختلفی با موضوعات شاهنامه خوانی، قصه گویی، نقاشی، کاردستی و غیره پیش بینی شده، تصریح کرد: یکی از رویکردهای شاخص معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، توجه و حمایت از برنامه های ویژه کودکان است.

وی گفت: کشورهای غربی شخصیت های کارتونی چون مردن عنکبوتی و غیره را به دنیا معرفی می کنند و این درحالی است که ما اسطوره های ملی و مذهبی بسیاری داریم ولی آنگونه که باید، به آنها نپرداخته ایم و حتی برخی کشورها در تلاش هستند که آنها را به نفع خود مصادره کنند.

کیانی خاطرنشان کرد: پیوند جامعه، به ویژه نسل جوان و نوجوان ما با تاریخ ملی و مذهبی ایران، دستاورد ارزشمندی است که فعالیت های ما باید معطوف به این حوزه باشد و هرچقدر در این زمینه کار کنیم، باز هم کم است.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: «کودک و شاهنامه» فرصتی برای آشنایی نسل آینده با هویت ایرانی و اسلامی است و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آشنایی دانش آموزان با اساطیر ایرانی در رویداد «کودک و شاهنامه»" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آشنایی دانش آموزان با اساطیر ایرانی در رویداد «کودک و شاهنامه»"، کلیک کنید.